Aihe: Mikä näytönohjain sinulla on?
Luettu 7385 kertaa

0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.

kivasima

*
  • Plörp
Hei, pelikansa!

Olen harkitsemassa haluamassa uutta millaista vain konetta, jolla voi pelata The Sims 4:sta. Viimeisen parin kuukauden aikana oon kahlaillut läpi useita koneita ja katsonut, minkä näytönohjaimen ne sisältävät ja vertaillut niitä TS3:n näytönohjaintaulukkoon (ModTheSimsissä).

Kysynkin siis täältä, että millaisilla spekseillä pelaatte? Eniten kiinnostaa juuri näytönohjain, mutta jos toisaalta työntää sitä integroitua näytönohjainta äärirajoille, niin olis hauska tietää myös muut speksit.

Kiitos. :)

(Itsellä 2,5 GHz Intel Core i5 prosessori, muistia 4 Gt ja Intel HD Graphics 4000 (1024 Mt) näytönohjain. App Storessa on tarjolla The Sims 2 Super Collection, joka kehtaa väittää, että tällä koneella pelattaisiin, mutta ei taida kannattaa uskoa?)

EDIT: Niin ja kyllä tunnistan laadukkaat näytönohjaimet pelikäyttöön itsekin, mutta kiinnostaa, että kuinka halvalla näytönohjaimella pärjää.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2014 16:04 kirjoittanut kivasima »

Oipe

*
  • Kaikkea sitä näkee...
Itse en ole vielä kovin pelaillut tällä kun TF2, mutta aion ostaa GTA V kun se tulee saataville Steamiin. Ostin tietokoneeni käytettynä 300€ hintaan. Alla näet kaikki speksit. Editointi onnistuu ainakin mutkitta ja ei ole lagia yhtään ilmennyt peleissäkään.

Jos tämä rupeaa hidastelemaan niin juuri näytönohjain lähtee vaihtoon. Niin ainakin kaveri suositteli.
Joo, ei toi The Sims 4 vaadi erityisesti suorituskykyä, kun EA on sanonut että siitä tehdään peli joka pyörii vähän vanhemmillakin koneilla vuodesta 2007 ylöspäin ->

kivasima

*
  • Plörp
^^ Epäilen, että Oipe pystyy vaihtamaan näytönohjainta, koska näyttäis olevan integroitu.

^ Nelosta pelailen tosiaan huolettomammin kuin Kolmosta, mutta mulla oli tuhannen surkea näytönohjain pelaamiseen edellisessä koneessa ja muuten hyvät speksit, niin lopputuloshan oli se, että nykyjään kyseisellä koneella tehdään kaikkea muuta kuin katsotaan edes Youtubea. Kauan ennen tätä ahdinkoa jo meni grafiikat aivan ankanpyrstölleen peleissä :)

Golpe

*
  • Rise and shine, Mister Freeman. Rise and... shine.
GTX 760 ja i5 4670, bäfä menee ultralla kepeesti

Nexus

*
  • Pixel connoisseur
2GB Nvidia GeForce GTX 660 OC. Prossuna Intel i5-4430, kaikki pelit pyörii maksimissa tällä verrattuna vanhaan koneeseen missä pelit ei ees pyöriny.

// Lisään vähän: Sanoisin että Simssin pyörittämiseen ei vaadita paljoa, jos se pyöri vanhalla koneellani medium-grafiikoilla (Sims 2 maksimissa, Sims 3 mediumissa) niin uskoisin että tosi heikko näytönohjain riittäisi siiheen. Mutta jos jotai muita pelejä haluut pelata niin sanoisn että osta suoraan joku GTX 600 tai GTX 700-sarjainen näytönohjain niin varmaan riittää. On jo tullut Nvidia GeForce Titan, mikä on parempi ku mikää GTX 780, joka tulee varmaan 10v sisäällä olemaan melko monessa koneessa.

Itellä itse kustomoitu kone ("käsin rakennettu"), alhaalla speksit. Jostain saksasta kannattaa tilata osat jos haluu halcan kustomoidun pelikoneen, tosin jos suomesta haluu osat nii Jimms on paras (mutta kallein) vaihtoehto.

Mutta hyvä ihminen, älä osta läppäriä jos ostat uuden pelikoneen. Ne eivät ole suunniteltu pelaamiseen. Tai jos ne on nii ne ovat ylihinnoteltuja roskia (esimerkkinä Ailienware). Niitten takuu menee yleensä umpeen 2v päästä ja 2.5v päästä ne alkaa antaa periksi kun tehot eivät riitä enää mihinkään. Ainakin näin on mulle tapahtunut läppäreillä. Pöytäkoneessa on se plussa, että jos joku osa menee rikki voi vaihtaa sen rikkinäisen osan helposti.

Ja niin ja halvan pöytäkoneen saa noin 600 eurolla jonka kaa voi iha nätisti pelata. Halvin peliläppäri jossain 1000e koska rahastus ja merkin takia kallis. Ja yleensä n. 1000e läppäri = n.600e pelikone.

Tai toki voi ostaa läppäriä jos aikoo vain olla netissä. Mut pelaamiseen ei läppäreitten tehot riitä. Terveisin, joku joka omistanut 3 läppäriä tarkoitettu "pelaamiseen".

Ja protip: Älä osta Sims 4. Rahastusta koska siinä poistetaan nii moni asia tärkeä asia niinkun uima-altaat. EA on hemmetin ahne ja aikoo myydä niitä DLC:nä. Eli lisärinä. Perjaatteessa The Sims 4 on Sim City mutta suurennettuna sisään. Ja eiköhän joku keksi modi The Sims 3 joka tekee sen Sims 4 näköiseksi.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2014 08:08 kirjoittanut Soundgirl »
Mutta hyvä ihminen, älä osta läppäriä jos ostat uuden pelikoneen. Ne eivät ole suunniteltu pelaamiseen. Tai jos ne on nii ne ovat ylihinnoteltuja roskia (esimerkkinä Ailienware). Niitten takuu menee yleensä umpeen 2v päästä ja 2.5v päästä ne alkaa antaa periksi kun tehot eivät riitä enää mihinkään. Ainakin näin on mulle tapahtunut läppäreillä. Pöytäkoneessa on se plussa, että jos joku osa menee rikki voi vaihtaa sen rikkinäisen osan helposti.

No se riippuu ihan miten kannettavia käyttää. Itellä on monta vuosien 2006-2007 läppäriä ja toimii edelleen moitteetta eikä lagi. Ja läppäreistäkin voi toki vaihtaa rikkinäisiä osia esim. näytönohjain on joissakin kannettavissa erillinen eli vaihdettavissa, mutta se vaatii vähän taitoa tai no riippuu kannettavasta.

Nexus

*
  • Pixel connoisseur

No se riippuu ihan miten kannettavia käyttää. Itellä on monta vuosien 2006-2007 läppäriä ja toimii edelleen moitteetta eikä lagi. Ja läppäreistäkin voi toki vaihtaa rikkinäisiä osia esim. näytönohjain on joissakin kannettavissa erillinen eli vaihdettavissa, mutta se vaatii vähän taitoa tai no riippuu kannettavasta.
Joo, joku HP/Sony joka mulla on ollut on kyllä olleet hyvin huonoja. Ei siinä laadussa, kun ne toimi niin ne toimi hyvin, mutta heti kun takuu meni umpeen niin konekin meni rikki. Tolla Sonyn läppärillä (entinen kone) oli se perus ylikuumentumisongelma, lopulta RAM hajosi ja nykyään se pysyy just ja just pystyssä. Tosin läppärillä on ihan eri osia ja on aika paljon vaikeampaa vaihtaa tiettyjä osia jos ne menee rikki.

kivasima

*
  • Plörp
Läppäreissä on tosiaan integroitu näytönohjain aika poikkeuksetta, kuten myös halvoissa pöytäkoneissa. Lisäksi en pelaa Simsiä uima-altaiden ja taaperoiden takia. Muutenkin musta on outoa, jos suomalaisille toi uima-altaiden poistaminen on iso juttu, kun ei täällä niitä pahemmin IRL edes näe. :)

The Sims -sarjan pelit on oikeastaan ainoita sellaisia, joita varten on pakko olla PC, että pelistä saa kaiken irti. Muu pelaaminen taas sujuu mun mielestä paremmin konsoleilla.

Koneet on tosiaan herkkiä hajoamaan, jos niillä pelaa ja jokin komponentti ei ole riittävän jämerä. Taitaa tosiaan olla niin, että kyllä sen 600 euroa joutuu koneesta pulittamaan, jos ostaa uutena ja pelailee.

Nexus

*
  • Pixel connoisseur
Muutenkin musta on outoa, jos suomalaisille toi uima-altaiden poistaminen on iso juttu, kun ei täällä niitä pahemmin IRL edes näe. :)
Offina: Mul on takapihalla uima-allas, pitäiskö mun olla huolestunut kun melkein jokaisella tutullakin sellainen?

Lainaus
Koneet on tosiaan herkkiä hajoamaan, jos niillä pelaa ja jokin komponentti ei ole riittävän jämerä. Taitaa tosiaan olla niin, että kyllä sen 600 euroa joutuu koneesta pulittamaan, jos ostaa uutena ja pelailee.

Juu 600+ yleensä pitää maksaa. Oma kone makso tossa 900e maisemissa, mutta se toimiikin kun unelma.
http://www.jimms.fi/tuote/JIMMS-NV-SFF
Tää on nyt siinä 700e rajalla, mutta halvin Jimm'ssin kustomoitu pelikone. Parempi näytönohjain kun mulla (GTX 750) enkä ole perehtynyt AMDn ihmeelliseen maailmaan mutta uskoisin että tää on riittävän hyvä Simssiin. Jopa parempi kun hyvä.

androidhaxx

*
  • Javascript is the duct tape of the Internet.
Kyllähä tällä ROG-sarjan läppäril tekee just sitä mihin se on tarkoitettu, eli pelaa. Terveisin hitusen vanhempi 700-sarjalainen.
Ja kannattaa mieluummi ite kasata se kone, heleppoo ku heinänteko.

GTX 770 bai Gigabyte
ATI Radeon HD 4870. Skyrimi pyörii 1080p mediumeil 60fps :)
Tuolla Näytönohjaimella Pärjäät Hyvin. Itsellänikin on toisessa koneessa sama näytönohjain, pelit pyörii hyvin..

androidhaxx

*
  • Javascript is the duct tape of the Internet.
MSI GTX 970

Vieras

Kirjaudu sisään Rekisteröidy